[ Kvalitetstid ] 
 
Skönt med en riktig familje helg.. 
Människor runt omkring säger ofta att de tycker jag är mkt ute och far 
men i det stora hela börjar de rannsaka sin egna liv så gör de ofta likadant eller desto mer! 
Jag är iväg då och då absolut och unnar mig det oftast på helgen ( oftast och helst en fredag) då all annan tid är dyrbar med fam, släkt och vänner med barn Bla
Denna helg har jag känt mej lite småhängig i kroppen 
och en ny förkyln har givetvis brutit ut. 
man blir inte förskonad eller immun bara för att man jobbar på föris Tyvärr! 
Så det har varit välbehövligt med en relativ lugn helg
 
I fredags när jag kom hem sent efter en stängning 
så överraskade mannen med god mat och ett glas bubbel och fredagsmyset kunde infinna sig med fam. 
Jag brukar unna mej en krispig fredagsbukett och tulpaner sattes ner i vasen inför denna helg. 
 
 
Kändes lite som hopp om våren 
i snöyran! 
Vi var ju tveksamma om det skulle vankas en tur till Ystad på lördagen då sonen skulle spela två innebandymatcher. 
 
 
Kl Ringde 6 - samling 7.30 
Men vi kom iväg och vägarna tro det eller ej var bättre än vi trott efter dessa snöiga dagar 
De var flitiga, driftiga och supertaggade. 
vilken laganda och glädje att se. 
de spelade en väldigt jämn match och en riktigt överlägsen och pojkarna var nöjda! 
Nu är det ett kort uppehåll med matcher vad vi vet framöver och då drar ju fotbollssäsongen igång istället. 
( jag som uppskattat tak över huvudet som supporter) 
 
Lite byggmöte med två bygg arbetsledare inför vårt nya husutbyggnad för lite offerter avrundade vår lördagsem innan kvällens mello drog igång. 
Vi var bänkade och två av våra favoriter vi hoppades på gick vidare till finalen
Margaret och Mendez : MM’s 
Ni kan ana att denna här var slut som artist när mellon slutade och somnade tidigt! 
Sen sov jag som en kratta efter vaknat till vid 1 och knappt kunde andas.. så drygt! 
 
Frisk luft gör tydligen susen 
även om jag snörvlade i stora hela 
och kände mej off idag - 
men en långpromenad i snön, filmmys med son 
och en snabbtur till Vellingeblommans 
Påskby denna sönd.
 
 
 
Vellingeblomman har även en fantastisk matbod med lokala och lite finare kvalitets produkter som jag gillar att gå och ”känna”, ”klämma” och köpa. 
 
 
 
 
Vellingeblomman har förutom blommor, matboden och utställningar vid högtider även ett brett urval av fina inredningssaker och ett stort djursortiment bla. 
Väl värt ett besök! 
 
 
Förutom blommor, hundtugg o leksaker, kvalitets choklad och praliner, doftljus från Yankee candle fick bla denna ljuskopp från MajasCottage följa med hem 
budskapet är klockrent! 
Lite av mitt mantra 
skin som en sol och låt dagen bli strålande 

Kommentera

Publiceras ej